2012. január 24., kedd

Koszolás, koptatás (Ju-88 A4)

Már az elöző bejegyzésben említettem, így most a kész festés koptatását és koszolását fogom leírni.


A koptatást én ezüst ceruzával végeztem, de lehet ecsettel és ezüst festékkel is kivitelezni. Mielőtt nekikezdenénk fontos, hogy előtte átgondoljuk, hol is kell és hol szabad fémes kopást megjeleníteni.

Gyakori hiba, hogy sokszor túlzásokba esik a makettező. Ennél a műveletnél a kevesebb néha többnek látszik.Talán a legjobb, hogy miközben csináljuk néha távolodjunk el és nézzük meg távolról is a munkánkat, hogy milyen az egésznek az összhatása. Érdemes előtte utána nézni, hogy milyen is volt a gép szerkezete. A II. világháborúban még nem mindig borították be teljesen fémmel a repülőket, hanem fa és vászonborításuak voltak és ezeken a részeken a festéklepattogzódás alatt nem fémes szín jött elő.

Én főként a motor környékét és az üzemanyag töltő nyílások körül koptattam a gépet és a szárny középső illetve a tözshöz közeli részeket, ott ahol a személyzet járt szerelés vagy üzemanyagtöltés miatt. Mivel német gépet építettem próbáltam finoman kis kopásokat létrehozni, mivel a fényképeken is viszonylag jó állapotban van a festésük.


Koszolásként egyedül a kipufogók korom nyomait fújtam fel. Ehhez matt fekete Gunze festéket használok, amit denaturált szesszel higítok, ettől még mattabb lesz és fújni is sokkal egyszerübb. Még egy-két helyre olajmegfolyásokat készítettem, főleg a motor és az üzemanyagtöltőnyílások köré.



Elkészültek a bombák is, amik Revell 46-sal lettek festve és a fényes lakkozás után matricázva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése